Søgemaskineoptimering giver dig flere gratis besøgende

Har du for mange besøgende?

Ellers kan vi hjælpe dig til at få flere

KONTAKT OS NU
LÆS MERE

SØGEMASKINEOPTIMERING ER SOM TYSK GRAMMATIK

Søgemaskineoptimering er for mange ikke det "sjoveste fag i skolen". Men - ligesom med den tyske grammatik - hvis du ikke tager det alvorligt, får du ikke et godt resultat. Faktisk kan de være altafgørende for din succes. På nettet er det gode resultat ikke en god karakter, men masser af besøgende. De rigtige besøgende vel at mærke.

Søgemaskinetoptimering (også kaldet SEO) handler om at tilrette indholdet på din side, så det klarer sig bedst muligt i Googles søgeresultater, og derved tiltrækker de rigtige besøgende i størst muligt antal.


KONTAKT OS HER

FIRE TRIN TIL FLERE BESØGENDE

Fælles målsætning
Allerførst skal vi tale sammen om hvilke besøgende, du gerne vil tiltrække. Vi skal også undersøge om din side allerede nu gør netop det - eller om der er rum for forbedringer.

Læs mere...
Søgeordsanalyse
Vi undersøger nu hvilke søgeord, der er flest søgninger på og analyserer på hvilke af disse der er mindst konkurrence på. Det giver en liste af søgeord vi skal bruge på din side.

Læs mere...
Optimering af din side
Nu er vi nået til at tilrette siden. Både brødtekster og overskrifter rettes nu til og der tilføjes metatags og meta description. Din side tilmeldes også Google Search Console.

Læs mere...
Måling af resultater
For at kunne måle om ændringerne bærer frugt opsætter vi siden i Analytics så vi kan spore besøgstallet og har også nogle andre værktøjer, som måler placering i søgeresultaterne.

Læs mere...


Ring til Knud på tlf. 93 94 30 90

- eller udfyld formularen nedenfor for at høre mere

Dine mål er vores mål

Allerførst skal vi tale sammen om hvilke besøgende, du gerne vil tiltrække. Vi skal også undersøge om din side allerede nu gør netop det - og hvor der er rum for forbedringer.

Det nytter jo ikke noget, at man tiltrækker 10.000 besøgende der er interesseret i alt muligt andet end lige netop det, du tilbyder.

Derfor skal vi lige klarlægge hvem du vil have fat i og hvordan du ønsker at kommunikere til dem. Det er i denne fase vi lægger fundamentet for de næste 3 faser.

Søgeordsanalyse

I denne fase undersøger vi hvilke søgeord, der er flest søgninger på og analyserer på hvilke af disse der er mindst konkurrence på. Sælger dufx sko, så er der givetvis et hav af søgninger på ordet sko hver måned. Og det er jo super for alle der sælger sko. Ulempen er at det også er det ord alle helst vil ligge nr. 1 på og derfor er konkurrencen her virkelig hård. Derfor kan der være andre ord som er nemmere at komme frem på og som derfor giver et bedre slutresultat. Ofte vil det være kombinationer af ord, fx billige herresko.

Vi har forskellige værktøjer, der kan give os viden om hvilke ord du bør sigte efter. Analysearbejdet munder ud i en liste af søgeord/sætninger, vi kan bruge på din side. Naturligvis gennemgår vi listen i samråd med dig, så de ord/sætninger der bliver valgt også matcher med det udtryk din side skal have.

Optimering af din side

I den tredje fase handler det om at tilrette hjemmesiden. Vi gennemgår både brødtekster og overskrifter og retter dem til og der tilføjes metatags og meta description. Målet er at give dine besøgende og Google viden om, hvad din side indeholder.

Søgeordene vi fandt frem til i fase 1 og 2 bruges nu aktivt, så din hjemmeside nu kommer til at optræde på Googles søgeresultater, når der søges på lige netop disse ord/sætninger.

Ændringer man foretager på sin hjemmeside skal lige opdages af Google før de slår igennem og den slags kan godt tage lidt tid. Og i sagens natur kan man ikke bestemme hvornår de kommer forbi.

Dog kan man anmode om et besøg fra Google robotterne og bl.a. derfor tilmeldes din side også Google Search Console.

Måling af resultater

Du kom til os med nogle ønsker og mål. På den baggrund skal der følges op på om de tiltag der er gjort har haft den ønskede effekt.

Ligger din side nu højere på udvalgte søgeord end før? Har det givet dig mere trafik? Og har den øgede trafik resulteret i flere kunder?

For at kunne måle om ændringerne bærer frugt opsætter vi siden i Analytics så vi kan spore besøgstallet og har også nogle andre værktøjer, som måler placering i søgeresultaterne.