Knud Østerbye - NemmeHjemmesider.dk
Disse to sociale mediekæmper er begge kendetegnet ved, at de har fokus på deling af billeder. Så hvis du sælger noget i din webshop, som gør sig godt på et billede, så prøv dem af.
De bliver overvejende brugt af kvinder og i forhold til eksponering er de bedst til opslag om ”ting der gør sig godt på et billede”. Det kan fx være opslag om mode og skønhed, pleje, skønne feriemål og andre ting man kan drømme om.
Det kan dog også være helt andre ting. Det der er vigtigt er bare at det skal tage sig godt ud på et billede.
Som nævnt så minder Instagram og Pinterest - på overfladen - lidt om hinanden. Det handler om at dele billeder.
Men der ér forskel: Hvor Pinterest mest går ud på at dele indhold, der allerede findes på nettet, så er Instagram baseret på at du tager et billede med din telefon og deler. Instagram er et større medie og de har en anderledes brugerskare end Pinterest.
Ifølge tal fra efteråret 2017 har Instagram flere end 600 mio aktive brugere, der består af et lille flertal af kvinder.
59 % af brugerne er mellem 18 og 29 år. 33 % er 30 – 49 og 18 % er 50 – 64 år.
På Pinterest er de de tre grupper næsten lige store dog med en lille overvægt at de 18 - 29 årige. Og med en markant overvægt af kvinder.
Den samlede brugerskare er dog ”kun” på 200 mio.
Så om du skal bruge dem begge eller en af dem - eller ingen af dem - afhænger af hvad du har at dele og hvem det henvender sig til.
Med det rette indhold og nogle gode og relevante opslag så kan de være perfekte til at skabe opmærksomhed omkring dine produkter.
Husk at linke til din hjemmeside i alle dine opslag. Og at du skaber en tydelig sammenhæng imellem profilen på Instagram/Pinterest og din hjemmeside/dit firma. Både i navn og evt. logo.
Kommentarer eller spørgsmål? Så skriv eller ring
Email: info@nemmehjemmesider.dk
Telefon: 93 94 30 90
Vi vil rigtig gerne bygge en lækker ny hjemmeside til dig også: