Øg salget i webshoppen med din egen nyhedsmail

Bruger du heller ikke nettets bedste salgskanal?

Der hvor kunderne glæder sig til at høre fra dig...

OPRET HJEMMESIDE
LÆS MERE

Alle der sælger online bør have en mailingliste

Knud Østerbye - medejer af NemmeHjemmesider.dk

Knud Østerbye - NemmeHjemmesider.dk

Tænk hvis der var en måde, hvor du kunne reklamere direkte til folk som var interesserede i dine tilbud... En salgskanal, som er helt din egen. En der er uafhængig af hvor godt din hjemmeside præsterer i Google.

Som ikke påvirkes af om Facebook eller andre ændrer deres betingelser eller algoritmer.

Og som er gratis!

Det gør der!

Og nej det er ikke en hjemmeside. Men det skal du selvfølgelig også have! :) Den mest effektive salgskanal i dag er nyhedsmailen. Og det er der 3 gode grunde til:

1) Folk, der tilmelder sig, er allerede interesserede i det, du tilbyder
2) De vil gerne høre fra dig – og de vil gerne have et godt tilbud
3) De har tillid til dig på forhånd



Der er dog én ulempe: Det tager tid at opbygge en mailingliste. Hvad kan du gøre ved det?

Sådan kommer du igang med din nyhedsmail

1) Kom i gang med det samme – jo længere du venter desto længere tager det. Jeg synes, du skal bruge Mailchimp.com, men der er mange muligheder. Det er bare vigtigt, at du ikke bare sender mails ud fra din almindelige e-mail. Du vil meget hurtigt få din mail vurderet til at være spam og så bliver du blacklistet - og så er det slut med at sende og modtage mails!

2) Tilbyd folk noget for at melde sig til – fx en gratis e-bog eller noget andet der ikke koster dig penge (eller er billigt for dig). Træk fx lod om en månedlig præmie til modtagerne.

3) Indsaml dine modtagere alle de steder du kan. På din hjemmeside (selvfølgelig), i dine mails - men også på Facebook og andre sociale medier. Hvis det kan svare sig, kan det være en ide at købe annoncer. Det afhænger kun af hvor meget du tjener i snit pr. modtager.

Det kræver selvfølgelig en vist antal af modtagere før du kan begynde at lave statistik over salget. Men når du fx når op på 500 modtagere, kan du så begynde at vurdere, hvor meget du sælger ved at sende nyhedsmails ud. Jo flere modtagere, desto mere præcis en statistik har du. På den måde kan du finde ud af, hvad hver modtager er værd i kroner og ører og dermed se om det kan svare sig at reklamere.

Respekter dine modtagere

Regel nr. 1: Send kun hvis du har noget på hjerte!

Der kan ikke sættes at generelt tal på hvor ofte du kan/skal/bør sende nyhedsbrev ud. Dét, der er vigtigt, det er om du giver dine modtagere noget de gerne vil have. Sender du tilbud ud hver dag om at købe det ene og det andet, kan det sagtens være at de dropper dig og framelder sig listen. Og det må ikke ske.

Skriv relevante tekster som interesserer din målgruppe og giv dem også noget der ikke koster penge.

Regel nr. 2: Send kun til folk der selv har tilmeldt sig

Det er en dødssynd at sende til folk der ikke selv har tilmeldt sig. Og mega dårlig stil. Tilmed straffer du kun dig selv: mange vil framelde brevet med det samme. Andre vil markere dine mails som spam. Hvis nok gør det vil din mail blive blacklistet og blokeret. Andre igen vil anmelde dig og køres der en sag så kan det koste dig 10.000-vis eller 100.000-vis af kroner i bøde. Et firma har fået en bøde på 50.000 for at have sendt 493 mails uden tilladelse.

Nyhedsmail på NemmeHjemmesider?

Du kan indsætte en tilmeldingsformular på samme måde som du indsætter tekster, billeder og alt muligt andet.

Først skal du ind i dit valgte nyhedsbrevssystem, fx mailchimp, og oprette en liste og hente en stump kode med selve tilmeldingsformularen.

Mailchimp giver en række metoder - store og små formularer, formularer der popper op og formulerer der glider ind fra siden. Vælg den der passer dig.

Du kopierer den stump kode der passer til den formular du ønsker at bruge.

Ovre på din hjemmeside klikker du på + knappen og vælger "Mere" og ruller ned til "Apps" og bruger enten MailChimp, Bullsender (Eller hvis du vil bruge en helt tredje: "Andre Scripts".

Koden kopieres ind i feltet og gemmes. Og så kører det.

Skal vi hjælpe dig med opsætningen af dit nyhedsbrev?

Så skriv eller ring
Email: info@nemmehjemmesider.dk
Telefon: 93 94 30 90

Vi vil rigtig gerne bygge en lækker ny hjemmeside til dig også:

LÆS MERE HER

Vores kunder elsker os

  • “Det er let at lave sin hjemmeside, som man gerne vil have den, og der er utrolig hurtig og effektiv hjælp ved hånden, hvis man støder på det mindste problem undervejs.”

    Karen Langkjær på Trustpilot.dk


    PRØV SELV - HELT GRATIS
  • " Jeg valgte at lave min webshop og blog via nemmehjemmesider, da den er professionel og man får hurtigt svar hvis man har et problem. Priserne er super gode. "

    Mie Bak Kjærulff på Trustpilot.dk


    PRØV SELV - HELT GRATIS
  • "Jeg er utrolig imponeret over jeres utrolig gode service. Hver gang jeg har kontaktet jer, er I super-hurtige til at svare og hjælpe."

    Gitte fra sønderjyskhundeklip.dk


    PRØV SELV - HELT GRATIS
Til toppen