Knud Østerbye - NemmeHjemmesider.dk
Jeg er lige kommet hjem fra en fabelagtig tur til Indien og der fik jeg en aha-oplevelse, som jeg gerne vil dele med dig. Jeg lover, at jeg ikke skal kede dig med diasshowet med de vilde hunde, de hellige køer og alle de fantastiske farver – selvom jeg gerne ville!
I stedet vil jeg fortælle om en oplevelse, der satte spot på vores egen kultur – og som er essentiel i forhold til at have en velfungerende forretning i Danmark. Nogle gange skal man rejse ud for at se sin egen kultur tydeligt.
I Indien taler de fleste kun hindi og så et lokalt sprog. Nogle taler engelsk – men hvis de gør - er det ofte i en udgave, der er ret svær at forstå. Og deres forståelse af hvad du siger til dem, kan også være begrænset! Samtidig er Indien på alle måder anderledes end Danmark. Alt virker på en anden måde, end vi er vant til i det kolde nord. Denne præmis af ”fremmedhed” gjorde kun min oplevelse tydeligere.
Det korte i det lange var, at vi gerne ville booke en sejltur ud og se delfiner. Dem, vi skulle sejle med havde ikke noget kontor, ingen butik – ja end ikke en lille bod eller bare en hjemmeside. Han stod bare der på stranden og tilbød en sejltur. Tør vi tage med? Kan vi stole på ham? Er det spild af penge – eller ligefrem farligt? Ingen online anmeldelser? Ingen hjemmeside? Hvem har ikke det i 2018?!
I Danmark har vi vænnet os til det for længst. Har du ikke en hjemmeside – så findes firmaet ikke i virkeligheden. Vi tænker pr. automatik at der må være noget lusk med det! Vi er vant til gennemsigtighed. Til at kunne sammenligne priser og kvalitet og til at vi kan læse om andres erfaringer med det ene og andet firma på facebook, trustpilot, tripadvisor mv. Om det er godt eller skidt? Ja det er i denne sammenhæng ligegyldigt. Det er en præmis – noget vi må forholde os til.
Handel handler nemlig om de tre t’er:
I Indien havde vi ikke muligheden for at tjekke, om vi var på vej ud på havet med en slem pirat eller en rar guide. Heldigvis var han det sidste – og de fleste i verden er jo gode. Men havde vi haft muligheden for at tjekke og sammenligne online, havde vi gjort det. Og var der et alternativ, der virkede mere troværdigt var vi nok gået med dem.
Nu kan man indvende at det bare er mig der er kynisk. Men jeg tror det ikke. Faktisk tror jeg, at jeg er mere naiv i min tillid til fremmede end de fleste.
Derfor SKAL man som firma i Danmark have en god hjemmeside. En der er opdateret og virker seriøs. Og man SKAL have sit eget domæne. Og har man ”social proof” – et smart ord for andre kunders positive anbefalinger - fx kundeudtalelser eller positive anmeldelser på diverse sider – så er man langt med tilliden.
Og har kunden tillid, tillid og tillid til dig så tør de også godt handle, handle og handle med dig. Sådan en hjemmeside kan du selv lave med NemmeHjemmesiders system - og ellers vil vi gerne lave det for dig.
Så skriv, ring eller send en brevdue:
Email: info@nemmehjemmesider.dk
Telefon: 93 94 30 90
Brevdue: Østertoften 45, 7400 Herning
Du kan også læse meget mere på:
nemmehjemmesider.dk/professionel-hjemmeside.asp