Med unikt design, brugervenlig opbygning, sikker betaling og nyhedsmail. Selvfølgelig søgemaskineoptimeret. Læs nedenfor hvordan vi greb det an.
Skal vi også lave en professionel hjemmeside for dig? Klik her for kontakte os...
Noget af det første vi lavede var logoet. Det skulle være let at genkende, i en markant farve der antydede at det var billigt, men ikke gult som alle de andre.
Det var også vigtigt at det antydede, at vi havde med shopping at gøre. Efter nogle forsøg endte vi på dette logo:
Logoets farve blev også grundlaget for farvetemaet. Vi valgte at gå med en klassisk hvid baggrund og mørk skrift. Knapper, links og andre elementer highlightes med den grønne farve fra logoet. Selve sidehovedet og sidefoden er mørke, næsten sorte.
En webshop skal naturligvis primært bestå af varerne. Det er jo kerneindholdet og sidens budskab er jo at du skal købe.
Derfor er forsiden spækket med shoppens mange gode tilbud. Men næsten øverst på siden - lige under det store billede af salt-kværnen - er der tre ikoner der giver tre gode grunde til at handle her.
Fri fragt, pris garanti og sikker betaling:
Tre ting som disse kaldes også USP'er: Unique Selling Points. Altså på dansk: Ting som webshoppen gør unik og anderledes end konkurrenterne.
Stor knap-menu på forsiden leder ind vil produktgrupperne.
Noget af det vigtigste ved en webshop og ved handel generelt er at skabe tillid. De handlende skal have tillid til, at de får deres varer og deres kort ikke bliver misbrugt.
Derfor var det en hurtig og nem beslutning, at betalingen skulle foregå med de professionelle betalingsløsninger fra Quickpay og Clearhous.
Det er prisbillige løsninger for den nyopstartede webshop.
Clearhous var indløseren.
Quickpay blev valgt som betalingsgateway.
Vi stod for opsætningen af begge dele så det spillede som det skulle. Vi formulerede også handelsbetingelserne som blev godkendt af Clearhous og så var shopppen klar til at tage imod sikre betalinger.
Som nystartet webshop er de første ordrer noget man må kæmpe for. Ingen kender din butik. Derfor skal butikken markedsføres. Det kan gøres igennem betalt annoncering, men man bør ikke udelade søgemaskineoptimering af indholdet.
Google tager hensyn til 200 parametre når de vurderer en hjemmesides kvalitet og relevans, så derfor kan man ikke optimere sig til en førsteplads fra dag 1.
Men det er vigtigt at tage det seriøst og gøre forarbejdet. Ellers vil det aldrig ske. Derfor lavede vi en søgeordsrapport som dannede grundlag for hjemmesidens tekster.
Nyhedsmailen regnes i mange brancher for at være den nok mest effektive salgsplatform: Man skriver direkte til mennesker, der selv har meldt sig til og glæder sig til at høre fra dig. Og så er det ovenikøbet gratis.
Derfor oprettede vi en Mailchimp konto og lavede en skabelon til at sende nyhedsmails ud fra. Så skulle kunden bare fylde nye varer og tekster i skabelonen og trykke "send".
For at få nogle modtagere på listen, har vi sat en tilmeldingsformular ind på siden, der popper op når kunderne har været der i nogle sekunder.
Pop-up elementer er generelt lidt irriterende, så man skal være varsom. Men i og med at de får tid til at se sig lidt omkring - og den kun popper op en gang - så kan det gå. Tilmeldingsraten er nemlig også meget højere når den "popper op".